Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.08.2009 21:04 - Неделя беше
Автор: inamay Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1746 Коментари: 8 Гласове:
7

Последна промяна: 10.08.2009 22:03


Кой ден е днес? Не исках да го питам, но той стои от сутринта и ту ме гледа с облаците си, ту в слънце се преселва, ту е застанал като мене сам, безпомощно отпуснал длани, на къщата от всичките страни... Днес има време. Раздава сън до късно, на който му е сладко да поспи. И по пижама пие чай, докато слуша Шостакович, с много шум от улица и вятър. Намира недочетената статия от «ЛИК». Разглежда полета на птиците, от обектива на прозорец уловен... Днес има време да се сети, като не забрави как се меси хляб. И за разкош, и за уют на спомените в този дом. Ухае на мая и на земя, на зряло пълно… (Защо у мен е празно? Приемам обвинения. И ще сънувам как си спомням, че говоря…) Всяко днес има име. А за да не прилича пък на някой друг, си слага дата. Така е по-добре, особено когато се повтаря в дни от седмицата вече много, много пъти... Опитва се да скрие часове, защото дните са безкрайно дълги и се объркват как да продължат следобеда. Зад синята възглавница и белите й кораби остави миг… съвсем е, колкото мигът, когато се пресича залив, за да се спусне котва у дома. Оранжево-петролената и с пустинни шарки, разпуснала по краищатата си пътеки в лабиринти, приема Днес да съкрати най-малко с час. Останалите… те си знаят, че очакването е мъчително и се открехват да ги види някоя секунда… тъй дълго ще я пазят, както звуците от гласове, когато имало е смисъл… (Ако имаше смисълът друга страна, върховете пътеки за слизане щяха да знаят...) Днес... колко много е пълно със светло. Заболяват очите. А музика за цял ден не достига.  Рахманинов забавя времето. Заслушано в етюдите му Днес не се помръдва да придвижва слънцето.  А лястовиците са уморени… Да слушаме Шопен тогава! Нощта обича всякаква романтика и чака под луната думите «Сияйна», «Принце», «Ненагледна», «Тъй жадуван»... Спомен?... От мираж… Да повървиме с тебе, Днес...
“вървейки двамата -
единия пред другия”,
тъй както рекъл би Сократ… 
до ъгъла ти... с нощ.
   



Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. veninski - Допадна ми. Поздравление! П. ...
10.08.2009 21:55
Допадна ми.
Поздравление!

П.П. Защо не използваш черен цвят за текстовете си?
цитирай
2. inamay - veninski
10.08.2009 22:10
Благодаря ти за подсказката...
Понеже страничките тук са "Лични дневници", особено старание не влагам при оформянето... Взех си бележка. ..
Радвам се, че беше с мен в неделята :)
цитирай
3. romanov - Хубаво:)
11.08.2009 08:09
Хареса ми!
цитирай
4. inamay - romanov
11.08.2009 09:21
Не говоря. От много дни. От онзи ден, когато отпътува дъщеря ми. Ще стане скоро месец.
Вкъщи не говоря. Празно е. Поемам повечето часове от дни за работа. Почивните най-вече. Намирам поводи, за да изкопча смяната на някой. Така скъсявам светлия престой на мене вкъщи. Остава да дочакам залеза и... хайде, нощ ще ме поеме в сън.
Неделята започна още сутринта. Цял ден. И дълъг, дълъг. Едва се свърши...
Не говоря. От много дни. Но, знаеш ли, едно все още ме крепи... поне не шепна.
Хубав ден, romanov! Благодаря ти!
цитирай
5. marcusjunius - Хубва текст Ина. Знаеш ли защо дните ...
11.08.2009 11:24
Хубва текст Ина.

Знаеш ли защо дните са дълги? Лято е :)
цитирай
6. romanov - Благодаря и аз, че не шепнеш! Поздрави!
11.08.2009 11:45
inamay написа:
Не говоря. От много дни. От онзи ден, когато отпътува дъщеря ми. Ще стане скоро месец.
Вкъщи не говоря. Празно е. Поемам повечето часове от дни за работа. Почивните най-вече. Намирам поводи, за да изкопча смяната на някой. Така скъсявам светлия престой на мене вкъщи. Остава да дочакам залеза и... хайде, нощ ще ме поеме в сън.
Неделята започна още сутринта. Цял ден. И дълъг, дълъг. Едва се свърши...
Не говоря. От много дни. Но, знаеш ли, едно все още ме крепи... поне не шепна.
Хубав ден, romanov! Благодаря ти!

цитирай
7. inamay - marcusjunius
11.08.2009 11:52
Здравей, Марк!
Да... лято е. И май се кани да се свърши... Кога дойде, не го разбрах. Очаквах да го доведат светулки, но тях аз не видях... Излюпиха си пиленцата птиците... научиха се да летят и лястовиците, и щъркелите... нали са дълги дните. Когато се скъсят, ще видя изведнъж, че са заминали. Така е, Марк...
Поздрав! И благодаря, че наминаваш! :)
цитирай
8. inamay - romanov
11.08.2009 11:57
За шепота се каня да ти пиша, но нека да е като заговоря.
Поздрави! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: inamay
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1097802
Постинги: 541
Коментари: 4142
Гласове: 20076
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930