Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.12.2008 15:57 - По аромат на Коледа отвсякъде
Автор: inamay Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2458 Коментари: 17 Гласове:
0

Последна промяна: 21.12.2008 23:42


Навън в далекото вали и бавно 

избледнява нишката на хоризонта.

Дъждовни капки се обличат в бяло.

От печката припукват съчки,

припомнят си в дръвцата стъпки нечии

и тихичко редят в комина топла приказка.

Шишарките, от клонки борови,

въздъхват ароматно на масата от вазата,

а лампичките дяволито смигат

на ахнали звездички по отсрещните прозорци.

Пердетата пропускат крем отвън.

Звънчетата, отпуснали кълбца

от алените връзки на джуджетата,

се вслушват в тишината от докосване

на топлината с губерите в стаята.

Екранът пак изпраща цветни поздрави.

Ръцете ми рисуват зачервени низи

и шарки от живот по пъстра черга,

зелената морава в двор,

невени, грейнали с лица в тревата

и огледалото на кладенеца в кофа,

чардакът под прохладата от сянка лозова

и вишневото сладко в пръстена паница...

Ще се здрачи тъй скоро.

Едва ли ще успея да оставя

на своята картина слънце.

Ще нарисувам с неговия цвят прозорците.

На всеки тъй ще свети до нощес…

А вятърът, подпрял с дланта комина,

невярващо подсвирва и премисля,

как Дядо Коледа  ще влезе

през ширина в отмерени две педи?!…

От пламъчета в свещите

се късат причудливи до усмивки форми.

Очите се опитват да повторят някоя

и да я прикачат за дълго върху устните…


Тагове:   аромат,   отвсякъде,


Гласувай:
0



1. bizcocho - :)
21.12.2008 16:19
http://www.youtube.com/watch?v=JdtmTnKJ_44&NR=1

в пламъчетата на свещите
ще потърся погледът ти в тях
и ще си в3ема доброта
с шепи лееща се към света
сама усмивката на устните ми ще и3грее
не теб ще стигне
други ще 3алее
и те ще я ра3дават след това
на други спрели се до тях в ноща
и така..и така..
обикаляйки света
ще сгрява погледът ти
потопил се към свеща
и не една усмивка ще си в3еме
а хиляди в света ще ра3даде!:)

Прегръщам те,бе3крайно топло човеченце!:)
цитирай
2. анонимен - stormbringer
21.12.2008 18:39
Прекрасно е!Върна ме в едни отминали времена,защото тук носталгията сигурно съзнателно си я потърсила ,а в образите има много топлинка,очакване за нещо хубаво и макар че има много детайли,подсказващи Коледата и коледното настроение специално тук си личи как Коледата е в душата ти,защото колкото и лустро и великолепие да има в украсите,Коледата не е ли в душата,все едно,че я няма.Това е поетическото откритие тук.Великолепна както винаги!!!
цитирай
3. inamay - bizcocho - :)
21.12.2008 19:57
Знай, там ще съм,
ще те поглеждам
от очите на свещта
ту по-усмихнато,
ту ще пророня
тиха капка…
Не, не, не е сълза,
въздишка е
по младостта,
която изостава пак
и пак, и пак, и пак…

Топлина и за теб, bizcocho!
цитирай
4. inamay - анонимен - stormbringer
21.12.2008 20:45
Здравей, Мите! Сигурно много дълбоко в себе си носим скътаните капки обичаи, които се пробуждат преди празника. Останали са в нас единствено най-неповторимите картини от първите видени, за да останат носени у нас до старост като спомени… Може би носталгията мене е потърсила… колкото и да проявявам стойкост, въздишките на празно стават повече. Родителите ми ще са сами там някъде, децата – също, аз ще прескачам мислено ту при едните, ту при другите и ще поглеждам празните места на приборите… Хубавото е, че в такива предпразнични дни, предаваме уроци на децата си по спомени, по доброта, а те ни радват с малки свои… Все по-далечно пътешествие изминават до нас играчките, а забравяме че е достатъчно едно зелено клонче и шарената бабина престилка върху масата, няколко орехчета, въображение във фигурки от станиол, една от детството шарена паничка, бурканче сладко, очичките на свещи… И опитите на дъждовните капки да облекат премяната бяла от сняг… Това беше следобеда ми днес...
А вие подготвяте ли си очакването в Бургас?! :)))
цитирай
5. anlov - Наистина,
22.12.2008 00:18
че все по-изящна ставаш в рисуването. Просто някои образи буквално ти заиграват пред очите, докато сърцето поглъща излъчващата се от тях топлина.

цитирай
6. inamay - anlov
22.12.2008 07:50
От теб, когато идват думи, става очертано светло...
А това, че си почувствал топлината... това така ме радва, значи съм успяла да предам усещането си за топлина :)))
цитирай
7. tini4 - Мила Ина...
22.12.2008 08:29
Усещам колко малко е необходимо, за да е празнично в сърцето!
Картина топла, жива и реална... това си нарисувала с думи! Доброто е реална равносметка...
На празници у мен се смесват странно тъга и радост... А ти ми даде в отблясъци от пламъка на свещ, една негаснеща предколедна усмивка!
Благодаря ти, мила! Хубав ден... :)
цитирай
8. inamay - tini4
22.12.2008 10:16
Не може радост без тъга... ще бъде празно, ще се наклони везната на една страна и ще се изгуби равновесието, което е създала, за да съществува природата :))) Та затова си мисля, че живеем съобразно, мила Тина!
Тук грее слънце. Ако при теб го няма, ето от мен една усмивка :)))
цитирай
9. анонимен - Цвете за теб!:)))))
22.12.2008 11:25
Обеща да ме препрограмираш и успя.
Докара ми Коледното настроение,беше ми се позагубило нещо тия дни!
Благодаря ти!

Много целувки и лек ти ден Ина
цитирай
10. inamay - анонимен - Привет, Марианка!
22.12.2008 11:44
Морско момиче, имам още малко работа по програмата, едни съвсем усмихнати детайли липсват, но имам силните надежди за късмет и като мине Коледа, с тях ще съдействам да посрещаш Новата година обновена и изцяло весела!
Весели празници оттук! Целувки и прегръдки ще изпратя, но от другаде... да са по-пресни!
Хубав ден, приятелче! :)))
цитирай
11. compassion - Честита Коледа, Ина!
22.12.2008 14:47
http://www.youtube.com/watch?v=e-_zeO04tBM
Друг път ще дойда да ми пишеш стихове и аз да се опитвам и да ни е топло и уютно двете. Сега бързам и минавам само да ти кажа, че те обичам, защото си единствената "катеричка" за мен, която пише най-прекрасните стихове и вълнува сърцето ми което е малка птичка, но опитва да лети. Отивам в Париж за празниците...бързам, трябва да тръгвам вече.
Целувам те!
цитирай
12. анонимен - Хубаво и коледно, мила Ина!
23.12.2008 07:44
Благодаря ти и бъди честита!
Весели празници, здраве, радост за теб и близките ти!
Късмет и всичко добро!:)
цитирай
13. inamay - compassion - Честита Коледа, Руми!
23.12.2008 11:30
Това бях приготвила за теб, като предпразничен музикален поздрав:
http://www.youtube.com/watch?v=tht9KD_pB0U&feature=related
Но, вече си в Париж...
Когато влязох вчера в блога, беше твърде късно за пожелания...
Днес няма да е от значение, както и всички останали дни...
Затрогващо послание си ми оставила. Няма как да го чета и да не е мъгливо в очите ми и днес, и всеки следващ път...
Слушам това, докато пиша:
http://www.youtube.com/watch?v=Zm2ZIZXna0A
Искам да го подаря и на теб.
Ако мислите могат да намират хората, към които са отправени, значи ще чуеш моите, докато крачиш по една от тихите парижки улички и гледаш номерата по вратите... и заръмява тъй дъждец, че си нанизва капките като планински кристалчета по клоните, и диша топлото в яката на палтото ти, а ето, че и ръкавиците намокри... май време е да седнеш за едно кафе... наблизо има старо кафене... а в него сядат няколко стари аристократи и двама музиканти, говорят си за... Ще ми разкажеш после, да...
Весели празници! Изпращам ти целувки и за двете бузки! Прегръдката е с много обич! :)

цитирай
14. inamay - deva - Добър ден, deva!
23.12.2008 11:31
Щом очите ми виждат думите на такива приятели, не може да не стане и в сърцето ми уютно от добро и топло! Благодаря за пожеланията, мило момиче! Да ти е топъл празника, да ти е кротко на душата, да преведеш през празничната вечер най-желаните неща с мисъл, да се усмихнеш слънчево, защото зная, че точно си такъв човек и да последваш светлата надежда на това очакване, което вече в тебе е покълнало!
А аз ще си повтарям пожеланието за Чудо и ще очаквам с вяра!
Приятен ден! Усмивка и от мен! :)
цитирай
15. inamay - vishnichka - Здравей, Виши!
23.12.2008 11:32
Винаги намираш да кажеш дума добра! Благодаря ти!
Весели празници! Хубави дни да зареди за теб и близките ти годината, която идва! Да ги следвате в здраве! Да сте щастливи! :)
цитирай
16. анонимен - Цвете за теб!:)))))))))))
23.12.2008 11:53
Няма те там, и за това от тук искам да ти пожелая,първо да си здрава и после - шипчица от всичко,което ти е нужно,за да си шастлива!
:)))))))))
Весели празници,Ина!
цитирай
17. inamay - анонимен - Мила!
23.12.2008 22:53
Все ще се свърши тази година... и ще си настроим всичките усещания за една голяма среща... ще разменим "рецептите" за "употреба" на подправките за щастие... аз все още пробвам... вкусовите качества са направо забележителни, при все, че си приготвям гозбата живот с продукти най-природосъобразни и на границата с тяхна липса...
Весело посрещане, Марианка! :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: inamay
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1093971
Постинги: 541
Коментари: 4142
Гласове: 20076
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031