Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2008 18:03 - Миражни разкази
Автор: inamay Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1123 Коментари: 6 Гласове:
0



****** Изведнъж изчезна всичко. Като в мистерия за нямане. Безшумността на тъмнина обхващаше отвсякъде и се събираше в очите меко. Изгарящият, проникващ в порите на кожата канелен пясък се беше свлякъл в нищото. Единственият признак, че може би е още жив, бе вътрешния звук на фините прашинки между зъбите, с които разумът се забавлява обикновено нощем из пустинята, докато искрите на огъня заспят от студ. Ръцете се докосваха до хладна твърд, не можеше да го излъжат, че е друго – скала си беше. Опита се да спомни края си от бурята, защото тук определено вече беше в другото – начало, нещото на онзи край се свърши. Освен безумното пълзене изпод сгромолясващите се да го преследват лавини от пясък и непреодолимата му жажда да е жив, други спомени отказваха да се събират посред мислите му. Боляха го очите. Отворени ли са или от ужаса на пясъка не искат още да повярват, че оставили са този прашен и нахален ад нанякъде, та не посмяват да погледнат за остатъците от човек по него? Опипа миглите си с пръсти. Тежаха от събралите се между тях, привлечени от влагата в очите, микроскопично множество от драскащи прашинки. Разтри ги малко и му поолекна. Ала все тъй си беше тъмно меко. Опита се да гледа тъмнината и да започне с мисълта да се придвижва из това, в което се намираше. Според възможните вероятности, това навярно беше пещера. Познаваше района в радиус оттатък планините и до голямата река, и до зеленото от сол море, а за такова разстояние се казваше, че ти познаваш половината пустиня, но точно тук не можеше да има пещера. Започна да тупти едното слепоочие, напрегнато се включи другото с единствената мисъл в пулс... „Мираж... Нима съм мъртъв вече?”... Стисна силно двете си ръце в юмруци. От впилите се в дланите му нокти го заболя. „Умрелите не ги боли, нали? Миражът преживях? Виж ти, аз бил съм жив!” И се усмихна...     ****** Сънят отново го обори... за части от секундата, когато тя се разширява от спомените и през мислите... Потопи се в тях... И там... там седеше на края на постелята на неговото си легло. А шарената черга топлеше с цветове през допира на пръстите. Галеше я, сякаш нея галеше... косите й, разпилени винаги върху възглавницата, като жива вода утоляваха жаждата за ласки на ръцете, изпръхнали и напукани от дълечните преходи през планините на пустинята... Когато се завръщаше, душата пееше, а шатрата все тъй бе изпълнена със светлината й, с гласа й, който го понасяше с криле и го приспиваше след радостната нега от умората на сливането помежду... Рисуваните от ръката й кожени стени, говореха с оазисите си, с една бълбукаща река, из нея пък подскачаха игриви риби... Имаше звезди, наричаше ги с имена, а често сядаха с децата вечер пред шатрата и сочеха с пръстчета небето, разделяха го на съзвездия... Тя беше родам от страната на голямото море, което разделя. Къщата й беше много бяла, с прозорци, боядисани в синьо, да сливат синевата на небето и морето в рамката и на прозореца. За първи път се видяха в деня, когато той бе превел керван по пътя, открил го неотдавна и нарекъл го „пустинна роза”, в чест на тези пустинни каменни красавици, защото те го поведоха, откривайки му се, а с това и пътя... Случайност ли беше, че в този ден реши да мине през пазара, да продаде от розите, които пътят отново му подари или да ги размени за мях с вода и за торбичка с фурми?!... Очите му извърнаха погледа към края на алеята. Една изящна ръка излъчваше едва видимо докосване и шумолеше с него през преметнатите платове коприна. Отмести погледа от тях и... сам не помнеше какво се случи и колко време потъваха взаимно из очите си. След седмица я поиска от баща й и я заведе в шатрата на своя дом... Отмина унеса. Змията беше още тук, някъде около него и също тъй спасяваше кожата от пясъчния ад. Най-разумно беше да не мърда. Единствено движение се позволяваше отвътре, с мисли... Миражи ли са те? Когато по трептящите им нажежени нишки изплуват образите на моментите с любими хора и с места, където мярката на щастието винаги била е с точното мерило?...


/Следва.../


Тагове:   Миражни,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. iliada - inamay!!!!
21.10.2008 08:38
Скъпа Ина !Невероятно е! Чета и си мисля-не може да не си била в Африка!Та това ми се струва че от теб е изживяно! Така добре си го написала! Върна ме там ,върна ме и в момента в който видях мираж"Соленото езеро"-не знаех за съществуването му ,но го видях като мираж.Сподели с останалите ,но интересно ТЕ НЕ ГО ВИЖДАХА! ЗА СЕКУНДА СЕ ОБЪРКАХ ,но пер Доменк , който беше организирал екскурзията потвърди ,че действително виждам езерото ИНАЧЕ СИ ПОМИСЛИХ ,ЧЕ ПОЛУДЯВАМ!
Отново ти казвам разкошно си го написала -............"Една изящна ръка излъчваше едва видимо докосване и шумолене с него през преметнатите платове коприна........." и това ми е познато!
Много ,много добро ! Ще чакам продължението !КАЗВАМ ТИ НЕВЕРОЯТНО ТОЧНО СИ ГО ПРЕДАЛА !
Прегръщам те ! Илиада
цитирай
2. inamay - iliada
21.10.2008 10:53
Не съм била в Африка, приятелче... но обичам пустинята и всичко, свързано с нея, и приказките, и мъдростта, която носят тамошните народи... Едно време, докато чакали нощта да свърши, хората разказвали къде били, какво научили, привмъквали и свои думи, украсявали вече познатите истории... Аз също имам "едно време"... често чакам нощите да свършат, като си представям места, където искам да съм... Радвам се, че успявам, според теб, в доближаване на реалността, за където нямам лични наблюдения, а само разкази на други хора, снимки на явления, на улици, на песните оттам... Започнала съм нещо, с което искам на себе си да дам с един простичък сюжет своя приказка... Доколко ще успея и аз не знам, но за известно време ще съм "там"...
Топъл ден и слънчево усмихнат, мила Илиада!
цитирай
3. elineli - Ще успееш Точице !:)))
21.10.2008 14:00
Есенно златна усмивка за бедуинката в теб:))))
цитирай
4. inamay - elineli
21.10.2008 14:44
EL, бедуинката у мен ти отвръща с прегръдка! :)))
Благодаря ти за подкрепата!!!
цитирай
5. iliada1 - Учудващо добре се справяш скъпа!
21.10.2008 23:14
Възхитена съм!:)И аз ще те следвам до края!:)
цитирай
6. inamay - iliada1
22.10.2008 08:12
Благодаря ти, Илианка! Аз ще си следвам пътя, но ще ме топли мисълта, че още някой ще ме следва в него...
Следвай в днешния ден усмивката на слънцето, мила! Тя ще ти храни твоята... аз знам това! :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: inamay
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1097790
Постинги: 541
Коментари: 4142
Гласове: 20076
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930