Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2008 09:21 - За празник като Цветница букет
Автор: inamay Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3150 Коментари: 26 Гласове:
0



Красив букет от сини буквички на стих

и пъстрота от селските лалета

до клонките от плакала върба!...

Не си набрах цветя,

не си откъснах и върба,

ръка и мисъл на приятелка

събраха ги ведно със поздрав

от едно дърво калина,

от нейната, далечната градина,

а вятърът донесе ми листенце

и ме целуна по косата

с дъх от близост на душа,

по “Лунната пътека” плувало, на Дебюси ,

най-топла нежност взело в светлината,

откъснало за мен лъчи

и в утринта на този ден разплело ги

да ме дари…

с музиката на любими композитори

и с тази, от очите на приятели,

за днешния ми цветен ден.

Навън отрано гълъбите пеят люлка,

врабците - ситни ноти

с форма на парички-маргарити,

а косовете с флейти

вплитат аромати сред клоните

на цъфналите дюли.

Небето е постлало сиво,

за да изпъква всеки цвят

в зеленото на пролет

от избуялите дърветата,

от рошавото на тревата,

да греят в розово и бяло

нацъфтелите овошки

и да поръсят с листенца благодат земята,

и да блестят с роса от жълто

новите глухарчета,

а вятърът да си надува бузите

със парашутите на старите…

Заглъхват утринните звуци

и правят път на дневните.

Шумят апартаментите, гласят обяд.

Децата и жените си приготвят

дрехите за църква…

А празникът е вързал вече своя кръг

на входната врата

и чака да преминат под венеца

в този ден приятели…

 

На всички с цветни имена – честито !!!



Тагове:   букет,


Гласувай:
0



1. tota - Благодаря! И на теб - нежност и красота!
20.04.2008 09:25
http://www.youtube.com/watch?v=TJzoDCEpSf0&feature=related
цитирай
2. inamay - tota
20.04.2008 09:35
Благодаря ти, Ати! И още повече, заради тази песен!...
Поздрав!
цитирай
3. cefulesteven - И от мен Честит празник на всички ...
20.04.2008 10:16
И от мен Честит празник на всички цветни имена.

:))))
цитирай
4. inamay - cefulesteven
20.04.2008 10:24
Благодаря ти, Стеф! С моето цветно име ти благодаря! :)))
цитирай
5. anastasiia - Честит имен ден!:)))
20.04.2008 11:08
Толкова е красиво името ти...:)
"Стройна се Калина вие...":)
Подарявам ти цяла полянка с червени калинки!:)
Весел, цветен празник!:))))
Мноооого прегръдки...пролетно-вятърни и мноооого усмихнати!:))))))))))


цитирай
6. elineli - Честит Празник :))))
20.04.2008 11:12
Люляков букет с панделка надежда, ти изпращам момиче на точици!Прегръдка :))))))))))))))))
цитирай
7. inamay - anastasiia
20.04.2008 11:34
Благодаря ти, Аси!
Богата съм с... калинки, от твоята полянка! На всеки давам по една да му дари посока и тя да е щастлива! А аз си гушвам цветните прегръдки, от вятъра си грабвам много пролетни усмивки и... ще изляза да ги поразходя!
Честити празници! :)))
цитирай
8. inamay - elineli
20.04.2008 11:42
Прекрасно е да видиш на екрана аромат от толкова голям букет безкрайни люляци, набрани все край пътища надежди и от градините с цвета на твоите приятели! Днес всеки има цвят, палитрата на този свят го е докоснала с върха на своята природна четчица... наоколо е пълно с дъхави цветя!
Благодаря ти Ели! Красив и пъстър празник и за теб! :)))
цитирай
9. cornflower - Честит празник, Калина!
20.04.2008 12:18
Зелено поле с макове е твоята поезия. Радвай ни все така с пролетта, която носиш в душата си!
цитирай
10. inamay - cornflower
20.04.2008 13:06
Изпрати ми очите вън, в мечтание за родните поля, с които свързвам нацъфтели макове!... Благодаря ти, Люба! Когато имам толкова приятели и всеки е букет талант и чувства, в мен пролетта възражда и както ражда всяка пъпка цвят, за да дари дървото с плод, тъй се поражда в мене слово! Благословена да си ти и всичките приятели, които имам!
цитирай
11. trevistozelena - честит празник!
20.04.2008 13:32
бъди все така цветна и чудна:)
цитирай
12. inamay - trevistozelena
20.04.2008 13:59
Дарявам ти от мене цвят, а пък чудесностите имаш си от дневницити в изобилие! :)))
Да са честити всичките ти празници! Благодаря за пожеланията!
цитирай
13. melsun - :)))
20.04.2008 14:20
Твоето ухание е истинско очарование!:)))

Честит празник!
цитирай
14. milamoia - Честит празник!
20.04.2008 15:07
Пролетно, леко, цветно и уханно да е в душата ти! Бъди здрава и усмихната!
цитирай
15. mmmmmmmmm - Да ти е живо и здраво името!:)))
20.04.2008 16:24
Стройн­а се Калина вие над брегът усамотени,
кичест Явор клони сплита в нейни вейчици зелени.

Уморен, под тях на сянка аз отбих се да почина,
и така ми тайната си повери сама Калина -

с шепота на плахи листи, шепот сладък и тъжовен:
"Някога си бях девойка аз на тоя свят лъжовен.

Грееше ме драголюбно ясно слънце от небето,
ах, но друго слънце мене вече грееше в сърцето!

И не грееше туй слънце от високо, от далеко -
грееше ме, гледаше ме от съседски двор напреко.

Гледаше ме сутрин, вечер Иво там от бели двори
и тъжовна аз го слушах, той да пее и говори:

"Първо либе, първа севдо, не копней, недей се вайка,
че каил за нас не стават моя татко, твойта майка.

Верни думи, верна обич, има ли за тях развала?
За сърцата що се любят и смъртта не е раздяла."

Думите му бяха сладки - бяха мъките горчиви -
писано било та ние да се не сбереме живи...
Привечер веднъж се връщах с бели менци от чешмата
и навалица заварих да се трупа от махлата,

тъкмо пред високи порти, там на Ивовите двори, -
"Клетника - дочух между им да се шушне и говори: -

право се убол в сърцето - ножчето му още тамо!"
Аз изтръпнах и изпуснах бели медници от рамо.

През навалицата виком полетях и се промъкнах,
видях Ива, видях кърви... и не сетих как измъкнах

остро ножче из сърце му и в сърцето си забих го,
върху Ива мъртва паднах и в прегръдки си обвих го...

Нек' сега ни се нарадват, мене майка, нему татко:
мъртви ние пак се любим и смъртта за нас е сладка!

Не в черковний двор зариха на любовта двете жъртви -
тамо ровят само тия, дето истински са мъртви -

а погребаха ни тука, на брегът край таз долина...
Той израстна кичест Явор, а до него аз Калина; -

той ме е прегърнал с клони, аз съм в него вейки свряла,
За сърцата що се любят и смъртта не е раздяла..."

Дълго­ аз стоях и слушах, там под сянката унесен,
и това що чух, изпях го в тази моя тъжна песен.

Слънчев,весел и щастлив празник!:))

цитирай
16. inamay - melsun
20.04.2008 16:31
Благодаря, неделно слънчице! Щастливи дни и много радости с другите, твоите слънца! :)
цитирай
17. inamay - milamoia
20.04.2008 16:37
"Сбогувах се със сивите ми мисли" и цветно пролетно прегръщам теб за твоя стих, за твойте пожелания и за прекрасния уханен топъл ден на Цветница!
Благодаря ти, milamoia! :)))
цитирай
18. inamay - mmmmmmmmm
20.04.2008 16:44
Ако в блога имаше такава опция, която да ни предостави звук, щях тихичко да съм изпяла тази песен за теб, mmmmmmmmm!
Благодаря ти, че ми спомни думите й (годините отнеха много текстове на песни), благодаря за пожеланията! От мене приеми усмивка слънчева, две плодчета от дървото, дето ти разказа песента и радостта на птиците, че пролет е и че дърветата са с дрехи, та да си крият в тях и трелите!
Честити празници! :)))
цитирай
19. feq - Охо, каква калинка си била!Летни ...
20.04.2008 17:48
Охо, каква калинка си била!
Летни и покажи на хората
каква е силата на любовта.
Не се затваряй, не тъгувай
за отминали раздели и лета.
Върба, не плачеща, а животворна
донесох днес за теб от храма.
Пази я до иконата, тя лошото ще пъди,
а ти в надежда превърни отново песента.
цитирай
20. inamay - feq
20.04.2008 18:11
Ех, нали си фея, добра орисница, която в ден такъв нарича своите заръки, за да очакват сбъдване!...
Благодаря ти, Феичко прекрасна, и за върбата, и за животът, който тя донес в себе си от храма и от пътя! Иконата на Божията майка с младенеца, ще пази този свят за мене дар, а думите ти - те ще са завинаги в сърцето ми, ведно с надеждата! :)))
цитирай
21. eraklia - Честито и от мен!:))
20.04.2008 21:49
желая ти много здраве, късмет и обич!:))
цитирай
22. mmmmmmmmm - Благодаря,
20.04.2008 21:59
чух песента ти!:)
Празнично звучи!:)
Нека дълго името и душата ти празнуват!:)
Наздраве!:))
цитирай
23. inamay - eraklia
21.04.2008 00:11
Благодаря ти, eraklia! Честити празници!
цитирай
24. inamay - mmmmmmm
21.04.2008 00:18
Ех, не успях да ти кажа наздраве, но... следващия път! И да са благодатни дните ти до Великия християнски празник! :)
цитирай
25. maminkavania - Много обичам
21.04.2008 14:15
Много обичам цветята
и майка ми Цветанка,
и цветните имена,
и твоите думи в цветове...
Поздрави:))))))))))
цитирай
26. inamay - maminkavania
21.04.2008 14:28
Поздрави на мама Цветанка, на теб и цялата ти голяма къща, и разбира се, че щом са поздрави, са цветни - люлякови първо, после с много пролетни лалета и накрая за капак - момини сълзици, не за да заплачат, а за аромат!
Честити празници! :)))

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: inamay
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1097087
Постинги: 541
Коментари: 4142
Гласове: 20076
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930