Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2009 09:00 - Ръкавици за две ръце от път
Автор: inamay Категория: Други   
Прочетен: 3378 Коментари: 22 Гласове:
0

Последна промяна: 09.06.2009 12:31


От часовете на пътуване

изпредох нишка,

дълга колкото е път

и с цвят на топъл пулс,

предвкусващ лято,

изплетох ръкавици.

По обиколките на пръстите

вших мисъл по далечина,

в романтиката
на поляна с маргарити…

зелената и мълчалива тишина,

изпълнила дърветата,

надвесено погледнали на пътя…

размахът от криле на ястреб,

забързал за прикритието в клоните,

предложили на всекиго очакване,

докато мисъл рее, търси…

прошарената сянка
над реката в парата,

когато чака да опие с цвят-дъга

лъчите първи слънчеви от утрото…

жасминови листенца за сълзи,

проронени от умиление

по широтата, дъхнала от нивата,

прегърнала с душа зрънца за хляба…
от тежката, закриляща любов на плочите

по покрива на църква в падина,

забравена дори от вятъра…

преследващата мощ на планина

от самота на нощи ожадняла

и впила поглед в шумния живот,

на селото от къщите издишан…

залутаните кривици на пътя,

следа позната за онези стъпки,

които помнят в детство
колко са го тичали…

липите, дръпнали нагоре клони,

в застинал крясък стар

от белезите на посегнали ръце

да сложат край на цветовете й…

любовна музика за поглед,

заключил полета на двойка щъркели…

и пръстен от целувката на устни,
оставили "благодаря" върху камеята…

Пристигнах у дома,
защото нишката от път се свърши.
И ръкавиците свалих...

по пръстите на този стих.
 





Тагове:   adagietto,


Гласувай:
0



1. dialog - прекрасно, близко
08.06.2009 09:09
красиво написано. Благодаря
цитирай
2. inamay - dialog
08.06.2009 09:22
Малко път, две ръце, отеснели от спомени, много бързата мисъл, прихванала малка власинка крайпътие... лист, слушалки с мелодия... думи-бримки... ръкавици от стих.
Благодаря и аз, че се спря, dialog!
цитирай
3. yuliya2006 - ИНА, ОТ КОЛКО ВРЕМЕ НЕ ТЕ БЯХ ЧЕЛА И ...
08.06.2009 09:58
ИНА, ОТ КОЛКО ВРЕМЕ НЕ ТЕ БЯХ ЧЕЛА И ЕТО ДНЕС СЯКАШ ТЕ ОТКРИВАМ ОТНОВО!
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
4. anastasiia - По пръстите на твоя стих...
08.06.2009 10:12
...се влях в часовете на едно пътуване... Маргаритено и дъхаво..., вятърно и хубаво....:)
Здравей, мила Инка...:)
цитирай
5. inamay - yuliya2006
08.06.2009 10:15
Търпението да дочакаш да те видят, че си жив и още се подписваш с мисли, не винаги удовлетворява, но толкова калява...
Ще прозвучи навярно малко грубо, но се възползвах от това, че в този блог излезе категория "Поезия". Ще си сверя стрелките на часовника с позициите на циферблата, та да си видя мястото.
Благодаря ти, Джулия, че тук написаното ми прочете!
цитирай
6. inamay - anastasiia
08.06.2009 10:26
Само десет пръста имат ръцете ми, Ася... Остана толкова прежда непредена в пътя след мене, назад... По мисълта ще тръгна наобратно да си накъсам маргарити с думи, от вятъра връвчица да осуча на тях за панделка, по мостове от облаци гората да прехвърля, дъхът й меден да разпръскват с дъжд...
Благодаря, че помниш пътя за към мене, мила!
цитирай
7. compassion - Благодаря ти Ина!
08.06.2009 12:21
Завърнах се, но „дома” го нямаше. Пустош.
Локвите, де някога малките крачета запаха,
в обраслите пътеки на детството се губеха.
Селото на хълма ново вече дишаше, а долу
В низината само вятъра остана да беснее
из някогашни улици и изоставени дворове.
Стърчеше на мястото си само училището,
ослушвайки се в някогашния детски глъч,
а църквата сляпо се взираше от камбанарията
след погребалното бавно шествие на катафалка.
Завърнах се, но „дома” го нямаше. Пустош.
цитирай
8. анонимен - Прекрасно!:)))
08.06.2009 12:28
Точно щях да те помоля, да постваш и тук, благодаря!:)))
цитирай
9. vmir - Великолепно пътуване!
08.06.2009 14:34
Чак болезнено. :)
цитирай
10. elineli - Точице!!!
08.06.2009 17:11
Да си дойдеш за дълго искам.Близост дантелена си ми.Чудна,чудна! :)))
цитирай
11. inamay - compassion
08.06.2009 20:50
И щъркелите се завръщат,
лястовиците,
те помнят своите места
и затова летят обратно,
в дома си да открият спомена
за път назад без страх.
От бурите на зимата,
от многото вода изтекла с времето,
не винаги под стряха чака дом.
Дървото с толкова любов
в гнездо от миналото лято
е стоплило през зимата ръце,
запазило е с тях и цвете.
Не всичко си отива
заедно с преходното.
Пътеките се правят
всеки път от стъпки,
а те – от хора с вяра,
че някой ще последва тях.
Ще се разтворят
дверите на църквата
и вятърът
ще си вплете мощта с въжетата,
ще екне меденият звук
в събуденото гърло на камбаната
и някой
до училищния праг ще заговори.
Под кръста дървен
с още черна пръст,
десницата, последни бучки хвърлила,
урок по дом
на детската ръчичка ще даде.
Да не забравяме да се завръщаме,
където е било гнездото ни, compassion!
От мен - прегръдка с поздрав! :)

цитирай
12. inamay - vishnichka
08.06.2009 21:10
Здравей, Виши!
Открих, че и мечтателите, и аскетите си търсят място за усамотение. То може да е пещера, планета, дървена колиба или онази част от безтегловност между писалищната маса и преминаващият сателит, по който своето усамотение препращаме... Усещането, че наблизо има хора, прихваща като чувството за дом... И тръгваме да търсим...
Радвам се, че съм успяла аз да ти доставя радост!
Хубава вечер! :)
цитирай
13. inamay - vmir
08.06.2009 21:21
Привет, Воймир!
Ръка в ръка вървят и хубаво, и лошо. Красивата извивка на река, притихнала в загадъчната сянка на дъха от утро, се следва с болката от изкривената снага на цъфнала липа, осакатена от ръце на хора...
И пътищата, както носят срещи, тъй после хората отнасят за раздели...
Живот... Усещаш, че е хубаво, ако и малко те боли!
:)))
цитирай
14. inamay - elineli
08.06.2009 21:35
EL, пропътувах толкова път в себе си, за да достигна точката на тръгване, защото бях забравила ключа за входната врата на мен. Не искам да стоя заключена отвътре. Не искам тъмнина прозорците в очите ми да скрива. Светкавици небето късат да разкрият в облаците лятото! И знаеш ли, глухарчетата чакат да ги съберем за вино!
Прегръдка! :)))
цитирай
15. compassion - Мила Калина, така хубаво пишеш,
08.06.2009 23:09
че онемявам. Също имаш прекрасен глас и пееш с много чувство. За това срещата ми с тебе и милата Яна в Търново остава неабравима, а също и защото ти ме накара в реалния живот да се почувствам добре дошла също както и в блога ти. Толкова добър човек като теб и толкова мило и нежно същество с ангелски глас като дъщеричката ти не бях срещала отдавна. Хубаво е, че ви има! Благодаря!
цитирай
16. inamay - compassion
08.06.2009 23:34
Руми, мила Руми... Ти си човекът, който извади от мен фразата "бедността не е порок" и аз сега си я държа върху импровизираното от машината ми, шевната, писалище... и който ми прошепна с най-камбанен глас, та дълго да отеква, че дарбата не трябва да се крие, защото тя е дадена да радва.
Не мога да изкажа с малко думи, а многото не вярвам да ми стигнат на всички да предам онези чувства, в заедност от споделени мигове. Винаги ще са с мен по детски учудените ти и жадни да откриват още очи, а скромният ми дом ще чува все така смехът ти!
Прегръщаме те - аз и Яна! :)
цитирай
17. milamam - Благодаря ти за това, че ми припо...
09.06.2009 08:03
Благодаря ти за това, че ми припомни,
пътеката към родния ми дом,
във мен нахлуха мили спомени,
щом те прочетох... на бегом,
се върна чувството познато,
от дъхавия мирис на трева,
от полъха на летен вятър,
от босите ожулени крака,
от топлите ръце на баба,
усмивката на дядо всеки ден,
белите, птиците, цветята,
един свят, нереален и далеч от мен.
Сега децата ми, когато
във росната трева седят,
когато ги погали вятър
или окъпе ги дъждът,
когато ги жужат пчелите,
или пък пиленце запей,
когато светят ги звездите
или луната ги огрей,
аз дълга песен им припявам,
една такава, със тъга,
но в детската душа им давам,
посоката, на пътя,
към дома!
цитирай
18. inamay - milamam
09.06.2009 08:29
С прекрасни чувства ме обля
картината от детството,
която си оставила!
У всеки дреме зрънцето носталгия,
поникнало при срещата
с онази свобода,
която дава селото,
приседнало край някоя река,
във скут на планина
или сред ширнала се равнина.
Когато с някое пътуване
се върнат спомените в мен,
дори и на тъгата от безлюден дом
венец от макове,
приплетен с дъхави треви,
й връзвам, докато шепна -
не е дошъл все още онзи,
на чийто дом е тя пазител.
Хей, milamam, така се радвам, че дохождаш! :)
цитирай
19. vanya70 - Обичам да те чета!
09.06.2009 09:21
Благодаря ти за този стих!

Поздрав! :)
цитирай
20. inamay - vanya70
09.06.2009 09:49
На всеки му е благо на душата, когато срещне друг и той с усмихнат поглед му изкаже благодарността на думите! В пространството, което населяваме с мислите си и тъй представяме отвътре очертанията на свойте ликове, по-трудно се прочита поглед. Но искаш ли да го дадеш, намираш как...
Уютен ден за теб! :)
цитирай
21. rujena - :) Здраве отново!
09.06.2009 10:37
И аз като Ваня-обичам да те чета!
Само да знаеш, мисля, че си сгрешила малко с избора на име на блога, според мен не Пустиня, трябваше да е Оазис!Като в оазис се чувствам тук :)
Светъл ден от мен!
цитирай
22. inamay - rujena
09.06.2009 11:17
Здравей, Руженко, цвете слънчево!
Не знам дали съм сбъркала при избора... все за Пустинята си мисля... че всякоя душа това безводие откъм отсрещност на душа, с пясъците на Пустинята покрива... Оазисите... те са тази жива плът, с която диша на Пустинята душата.
Благодаря ти, че си все така наблизо и изворчето на Оазиса подхранваш с живо!
:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: inamay
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1097163
Постинги: 541
Коментари: 4142
Гласове: 20076
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930